dinsdag 12 augustus 2008

Draagbaar geheugen

Help ik ben een afspraak vergeten, hoe heet die medewerker ook alweer, of welke sponsor hadden we voor die en die tentoonstelling? Ben ik vergeetachtig of gewoon te druk? Nu ja, iedereen vergeet wel eens wat...IBM denkt het ei van Colombus te hebben gevonden: The Pensieve. Erg veel vertrouwen heb ik er nog niet in (ik zie gelijk weer veel extra werk), maar wie weet wat de toekomst zal brengen...ik blijf hopen natuurlijk.

Het idee van een 'Pensieve' werd ontleend aan het magische voorwerp dat beschreven wordt in het vierde Harry Potter boek van J.K. Rowling:
"[...] It is called a Pensieve," said Dumbledore. "I sometimes find, and I am sure you know the feeling, that I simply have too many thoughts and memories crammed into my mind. [...]At these times [...] I use the Pensieve. One simply siphons the excess thoughts from one's leisure. It becomes easier to spot patterns and links, you understand, when they are in this form [...]".
Wie weet wat de toekomst zal brengen, misschien gaan we binnenkort massaal op zwerkbal? Zou ik stiekem best leuk vinden.

Geen opmerkingen: