zaterdag 1 november 2008

El Hema is weer open





Ik baalde al een beetje dat ik El Hema had gemist! Maar nu heb ik een nieuwe kans. The department store franchise Hema is the most public manifestation of Dutch culture, zegt organisator Mediamatic op de eigen site. En daar is dan een Arabische versie van gemaakt met halal rookworst en nog veel meer objecten die zijn ontworpen voor de klant van Arabische afkomt. Nu kunnen we gelukkig nog gaan kijken in Rotterdam en daarna reist El Hema door naar andere steden in Nederland.


Over El Hema gesproken. Ik heb pas de Burenwinkel bezocht. Een mooi idee: een soort SMVwagen waar je spullen kunt kopen die je aan het denken zetten over de relatie met je buren. Ludieke spulletjes ook. Het jammere van dit soort initiatieven vind ik dat er te weinig geld is (of aandacht wordt geschonken?) aan de vormgeving. Dan komt het zo afgeraffeld over. Nu ja, met de vormgeving van de site is niets mis, gelukkig. Ik verliet de winkel met een paar eigenzinnige deurstickers en een burencookie. Topper is het alles goedshirt (misschien ook wel iets voor El Hema?)



Geen opmerkingen: