zaterdag 8 mei 2010

De museumbezoeker in het wild- observeren


Afgelopen week was ik in een willekeurige tentoonstelling. Er stonden dire computers die niet waren 'vastgezet'. Twee jongens van 13 en 15 jaar probeerden gelijk hun Hyves pagina te vinden en in te loggen. De jongste lukte het niet direct om daar te komen waar hij wilde. Zijn broer kwam hem te hulp en binnen mum van tijd was alles ontregeld.

Ik doe het nog steeds te weinig maar ik doe mijn uiterste best om het vaker te doen: museumbezoekers observeren. Het verschaft zoveel informatie om het de volgende keer nog beter te doen.
Als je de allerjongste museumbezoekers vanachter de PC wilt observeren, heb ik hier de perfecte site gevonden om dat te doen. Dus als je in het museum iets wilt ontwikkelen voor kleuters, zou dit een aardig startpunt zijn. Of deze vader met dreumes in het Children's discovery museum. Dit geeft inzicht hoe ouders samen met jonge kinderen leren in een museale context. Of hoe deze twee jongens het Brooklyn Museum beleven. En er is plenty meer! Dus met de goede voornemens: hup gewoon naar het museum en kijken maar (of lekker zappen op YouTube).

Geen opmerkingen: